Kotorvaroška Dolina

VELIKI TJEDAN I USKRS 2013.

Datum: 10.4.2013.

Kako smo proslavili Uskrs

Već od Cvjetnice u našem kraju se primjećivala živost. Naši župljani koji žive i rade izvan našega kotorvaroškoga kraja dolazili su svojim kućama na proslavu naših najvećih blagdana. Svi su nam dani bili ispunjeni raznim aktivnostima. U ponedjeljak smo odvezli jaja u središnjicu našega biskupijskog Caritasa u Banja Luci. Njih su naši župljani prikupili i jedan dio našarali i darovali potrebnijima. Također, kao i svake godine, Dragan Juričević i pekara TRADICIJA darovala je perece (peretke) Caritasu. Bilo mi je drago čuti na veliku srijedu pohvalu našoj župi pred svećenicima naše biskupije što dugi niz godina na svoj način podupire Caritas naše mjesne Crkve – biskupije. Također, svijest potrebe pomaganja drugima vidi se i u pojedinačnim darovima za Kruh Svetoga Ante koji skrbi za siromašne. Osim pojedinačnih darova tu su i određene akcije pojedinih grupa. Najvrijednija je i ovogodišnja akcija pravljenja i prodaje kolača za potrebe Kruha Svetoga Ante naše župe. U ovogodišnjoj akciji priskrbljeno je za KSA 465KM.
Na Veliki ponedjeljak i utorak obišli smo i ispovjedili stare i nemoćne iz naše župe. Na Veliku srijedu mi svećenici s našim biskupima slavili smo Svetu Misu posvete ulja (bolesničkog i krizmenog), a poslije Mise otac biskup Franjo Komarica imao je prigodno predavanje za nas svećenike o Pastoralnoj konstituciji o Crkvi u suvremenom svijetu «Gaudium et spes». Poslije zajedničkoga ručka svećenici su se razišli po svojim župama. U našoj župi tekle se zadnje pripreme za velike dane. Viktorija Barišić i Mandica Mandušić uz pomoć Igora Mandušića očistile su crkvu u kojoj smo imali sve obrede Velikoga tjedna. Igor Verić je bio zadužen za dekoraciju, tehniku, njegova mama, brat i sestre za liturgiju (čitanja, ministriranja, cvijeće …) Također, i ostali kao Ivanka i Goran Antunović, Mihaela Bjelobrk i Josipa Marković dali su svoj doprinos u liturgiji ovih velikih dana.
Na VELIKI ČETVRTAK svetu misu Večere Gospodnje slavili smo u 17.00h. Na misi je bilo oko 80 vjernika. Taj dan spominjemo se Isusove Posljednje večere sa svojim učenicima ali i prve Svete Mise kada je kruh i vino dao svojim učenicima kao svoje tijelo i krv. Tada je Krist ustanovio svećenički red kada je ovlastio svoje učenike da i oni to čine njemu na spomen. Kasnije im je dao i druge ovlasti kao otpuštanje grijeha i krštenja. Poslije svete Mise razišli smo se u tišini. Mi svećenici otišli smo u samostan na Petričevcu na zajedničku večeru s banjolučkim fratrima.
Obredi VELIKOG PETKA počeli su u 17.00 sati. Prvo smo imali službu Riječi Božje i navještaj Muke Gospodnje po Ivanu. I ovaj put smo Muku imali dijaloški. Nakon kratke propovijedi imali smo sveopću molitvu vjernika. Drugi dio obreda Velikog petka bio je otkrivanje i ljubljenje KRIŽA. Tom prigodom vjernici su dali svoj prilog za uzdržavanje svetišta i crkava u Svetoj Zemlji. Nakon pričesti i tihe molitve vjernici su se razišli svojim kućama. VELIKA SUBOTA bila je također ispunjena. Prije podne bili su blagoslovi jela u Zabrđu, Kotor Varošu i Vrbanjcima. U deset sati u biskupiji bilo je i čestitanje Uskrsa našim biskupima. Biskup Franjo posebno je pozvao svećenike i vjernike naših opustošenih župa da se prijavljuju za obnovu jer rok je produžen do petoga svibnja. Vrlo važno je pokazati da ne odustajemo od onoga što je naše.
Obredi Velike subote (šarene subote) počeli su u 19.00h službom svjetla, pa preko Vezmenog bdijenja i službe Riječi trajalo do 20.35h. Na obredima velikog petka bilo je nazočno preko 150 vjernika dok je na Veliku subotu na obredima bilo oko 300 vjernika. Na kraju svete mise bio je također uskrsni blagoslov jela. Nama u župnom uredu i ove godine posvećenje je spremila Mara Marić iz Šibova. Hvala joj. Nakon obreda Velike Subote poslije kraćeg zadržavanja vjernici su se razišli svojim kućama jer tu večer se prelazilo na ljetno vrijeme, tako da je noćni odmor skraćen za jedan sat.
Iako je USKRS osvanuo pomalo tmuran i oblačan, ipak je raspoloženje bilo slavljeničko, tako da se i sunce probilo i obasjalo nas poput Krista koji je svojim uskrsnućem obasjao ljudsku povijest, sadašnjost i budućnost. Slavili smo svete Mise u Zabrđu i Vrbanjcima u 9.30 a u Kotor Varošu u 11.00 sati. Na Misama je čitana biskupova Uskrsna poslanica. Poslije pučke Mise u Kotor Varošu bio je izbor najljepše našaranih jaja, a i djeca su imali svoju zabavu. Odrasli su se zabavljali omjeravanjem tvrdoće jaja i čestitanje Uskrsa neizbježnim nazdravljanjem dobrom kapljicom koja je pomalo zagrijavala tijela u ovo iznimno hladno uskrsno vrijeme. Inače, ovogodišnja proslava Uskrsa bila je popraćena više zimskim nego proljetnim ambijentom. Tako nas nije ni iznenadio «proljetni snijeg» koji je sve okolo zabijelio na uskrsni ponedjeljak. Ove godine župljani župe Vrbanjci sve obrede Velikoga tjedna slavili su u svojoj župnoj crkvi, a na uskrsni ponedjeljak u posjet župi Vrbanjcima stigao je iz Matulja župnik, vlč. Kristijan Malnar, s jednim autobusom vjernika, mahom Kotorvarošana. Taj dan imali smo svetu Misu u zabrđu u 9.00 i u Vrbanjcima u 11.00 a poslije Mise bio je ručak za goste i sve nazočne.
Fra Anto Šimunović

Povratak

Izdvojeno

GLASNIK BROJ 137.

Događanja u župi Kotorvaroške doline, prosinac 2023.

Datum: 22.12.2023. Pregledaj PDF

GLASNIK BROJ 136.

Događanja u župi Kotorvaroške doline, listopad 2023.

Datum: 6.11.2023. Pregledaj PDF

Anketa

Imaju li smisla premještaji svećenika